Stipendier

Sök stipendium för forskning och utbildning från Riksföreningen för Företagssköterskor!

Varför söka stipendium?

För att främja forskning och utveckling inom arbetsmiljöns- och företagshälsovårdens område men även för bidrag till projekt, kurser, konferenser eller studieresor.

Vem kan söka stipendium?

Du som i minst två år har varit medlem i Riksföreningen för företagssköterskor och är verksam inom riksföreningens verksamhetsområdet eller specialitet.

Du kan få stipendium för:

• Forskning och utveckling inom områdena arbetsmiljö och företagshälsa
  • Projekt
  • Kurser och utbildningar
  • Konferenser
  • Studieresor

Hur du söker stipendium

STEG 1: Fyll i din Stipendieansökan

STEG 2: Skicka den till: sekreterare@foretagsskoterskor.se

Sista datum för ansökan är:

• 31:a januari för sommarens projekt och aktiviteter
  • 31:a augusti för hösten och vinterns projekt

Läs mer om våra riktlinjer för våra stipendier här: Riktlinjer för hur styrelsen fördelar stipendier

SVEREK
Känn dig trygg med Cederroth Första Hjälpen. Hög kvalitet – Funktionella – Enkla att fylla på
Associerad samarbetspartner till Sveriges Företagshälsor 2022 Unilabs är den största privata helhetsleverantören inom diagnostik i Sverige med verksamheter inom både laboratoriemedicin, droganalys, patologi/cytologi och radiologi och är idag en naturlig del av den svenska vårdkedjan.
Kurser i Arbets-EKG 2024
Utför ni medicinska kontroller där Arbets-EKG ingår? Gå en digital kurs i utförande och bedömning av arbets-EKG samt EKG. Lämplig både vid uppstart och som repetition. Arbetsekg.se
Säker och effektiv vård utan onödig administration
Webdocs modul för företagshälsa är framtagen för att möta behoven inom segmentet och utvecklingen av journalsystemet har skett i nära samverkan med kundgrupp.