Information från styrelsen

Här kan du följa Styrelsens arbete.

Förebygg sjukfrånvaro – Få bidrag från Försäkringskassan

Här kommer ett litet utdrag från vår senaste medlemstidning. En artikel av Mona Boholm som jobbar på Försäkringskassan som har intervjuat Rebecca Kolga, ansvarig för Försäkringskassans bidrag arbetsplatsinriktat rehabiliteringsstöd, APRS. Artikeln handlar om bidrag för rehabilitering.

Läs hela artikeln här: Förebygg sjukfrånvaro – få bidrag från Försäkringskassan

Arbetet fortsätter med att planera för framtida event

Vi hoppas ni börjar få vårkänslor, för det har vi!

Arbetet fortsätter med att planera för framtida event, så som årsmöte, nästa tidning och NU-dagarna! Där emellan arbetar vi ju faktiskt med företagshälsa. Hur ser det ut på din arbetsplats i dagsläget?

Vi vill slå ett slag för mynaks fina arbete! Det kommer fler och fler bra rapporter och andra publikationer.

Dessa finner du här: https://mynak.se/publikationer/

Trevlig läsning i vårsolen!

/Styrelsen

Över ett års tid har vi levt med covid-19 pandemin

Över ett års tid har vi levt med covid-19 pandemin och med allt vad det innebär. Några av oss har varit permitterade, andra har arbetat med PCR-test på kunder och vaccinerat. Företagssköterskans roll har varit liksom alltid komplex även i detta rådande läge. Med det sagt hoppas vi att du inte glömmer bort dig själv och ser till att du hämtar energi mellan varven.

Nämnda pandemi påverkar också årets utbildningsdagar som nu är planerade till hösten, närmare bestämt 16–17 september 2021, mer information kommer inom kort. Temat för i år är ” glädje på arbetet”!

När du ändå har framme din kalender så tycker vi att du ska notera 19/5 kl. 18:30 och anmäla dig till ordforande@foretagsskoterskor.nu så att du kan delta på vårt digitala årsmöte! Glöm inte att anmäla någon av dina kollegor till hederspriset Årets företagssköterska!

Vi ser fram emot att se dig där!

/Styrelsen

ÅRSMÖTE 2024

NÄR: 14 maj kl 19:30

Är du medlem och vill vara med?
Anmäl dig till: kassor@foretagsskoterskor.se

Är du inte medlem än?
Läs mer och ansök om att bli medlem här.