Årets Företagssköterska

Hederstiteln Årets företagssköterska inrättades för att synliggöra alla kompetenta och fantastiska företagssköterskor som arbetar inom de mest varierande verksamheter runt om i landet.

Nominera en kollega till Årets företagssköterska!

I samband med årets NU-dagar kommer även Årets Företagssköterska utses. Har du en kollega som gjort något alldeles enastående eller helt enkelt är en fantastisk företagssköterska? Skicka gärna in era nomineringar!

Kriterierna för att bli utnämnd till Årets Företagssköterska

• Legitimerad sjuksköterska yrkesverksam inom företagshälsovård eller arbets- och miljömedicin
  • Den nominerade ska ha bidragit till att utveckla företagssköterskans yrkesfunktion
  • Den nominerade ska ha bidragit till att synliggöra företagssköterskans kompetens och arbete inom sitt verksamhetsområde
  • Den nominerade ska ha varit medlem i Riksföreningen för företagssköterskor sedan minst två år

Årets företagssköterska

Joanna Tilly

Nominering:

Hon har varit Sveriges yngsta företagssköterska som ständigt strävat efter ny kunskap. Hon har arbetat i samma företag hela karriären och varit verksam hetens klippa. Hon delar generöst och pedagogiskt med sig av sin kunskap, vi är flera som kan säga att hon lärt oss allt vi vet om företags hälsovård. Nöjda kunder har varit drivkraften – och de är nöjda. Med nyfiken het och stort hjärta har hon tagit sig an stora som små utmaningar, inget har varit omöjligt. ”Allt går” Årets företagssköterska kan du som medlem nominera. Det kan vara en kollega med egenskaper som du uppskattar, någon som kanske sprider energi, stöttar sina kollegor eller utvecklar nya metoder inom företagshälsovården.

Tidigare utnämningar av Årets Företagssköterska

Joanna Tilly
Inger Hanning
Maria Routuvaara
Säker och effektiv vård utan onödig administration
Webdocs modul för företagshälsa är framtagen för att möta behoven inom segmentet och utvecklingen av journalsystemet har skett i nära samverkan med kundgrupp.
Kurser i Arbets-EKG 2024
Utför ni medicinska kontroller där Arbets-EKG ingår? Gå en digital kurs i utförande och bedömning av arbets-EKG samt EKG. Lämplig både vid uppstart och som repetition. Arbetsekg.se
Associerad samarbetspartner till Sveriges Företagshälsor 2022 Unilabs är den största privata helhetsleverantören inom diagnostik i Sverige med verksamheter inom både laboratoriemedicin, droganalys, patologi/cytologi och radiologi och är idag en naturlig del av den svenska vårdkedjan.
SVEREK
Känn dig trygg med Cederroth Första Hjälpen. Hög kvalitet – Funktionella – Enkla att fylla på

Vem tycker du ska bli årets företagssköterska?

Du fyller först uppgifter om den du nominerar och sedan uppgifter om dig. Fält markerade mer * är obligatoriska.

Ansök om att bli medlem

Fyll i formuläret för att bli medlem i Riksföreningen för Företagssköterskor. Vi granskar manuellt formuläret och skickar sedan ut inbetalningskortet till dig.

Årsmöte - Viktig info